بيستمين جلسه شوراي اسناد و مدارك دفاع مقدس برگزار شد

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

بيستمين جلسه شوراي اسناد و مدارك دفاع مقدس برگزار شد

۱۴ بازديد

به گزارش شفاف ، سردار “غلامرضا علامتي” رئيس سازمان اسناد دفاع مقدس در ابتداي اين نشست گفت: “آخرين كار جامع در زمينه دفاع مقدس انجام شده است و اميدواريم به اشتراك گذاشته و به اشتراك بگذاريم. اسناد فرهنگي شهدا. “ هيچ پيام واقعي تري از اسناد شهدا وجود ندارد دكتر. رحيم نريماني مديركل اسناد و …

بيستمين جلسه شوراي اسناد و مدارك دفاع مقدس برگزار شد https://rosemag.ir/2021/10/14/بيستمين-جلسه-شوراي-اسناد-و-مدارك-دفاع-م/ Thu, 14 Oct 2021 11:33:02 0000 مجله هنر و فرهنگ https://rosemag.ir/2021/10/14/بيستمين-جلسه-شوراي-اسناد-و-مدارك-دفاع-م/ به گزارش شفاف ، سردار “غلامرضا علامتي” رئيس سازمان اسناد دفاع مقدس در ابتداي اين نشست گفت: “آخرين كار جامع در زمينه دفاع مقدس انجام شده است و اميدواريم به اشتراك گذاشته و به اشتراك بگذاريم. اسناد فرهنگي شهدا. “ هيچ پيام واقعي تري از اسناد شهدا وجود ندارد دكتر. رحيم نريماني مديركل اسناد و …

به گزارش شفاف ، سردار “غلامرضا علامتي” رئيس سازمان اسناد دفاع مقدس در ابتداي اين نشست گفت: “آخرين كار جامع در زمينه دفاع مقدس انجام شده است و اميدواريم به اشتراك گذاشته و به اشتراك بگذاريم. اسناد فرهنگي شهدا. “

هيچ پيام واقعي تري از اسناد شهدا وجود ندارد

دكتر. رحيم نريماني مديركل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي و گراميداشت ياد و خاطره شهداي ناجا اظهار داشت: بنياد شهيد و امور ايثارگران بسيار مهم است. به گفته امام آيت الله خميني ، رهبر بايد از طريق اسناد انقلاب و دفاع از مقدسات ، كه بخشي از حافظه ، هويت و صفحات طلايي تاريخ اسلام ايران ايران است ، مورد توجه قرار گيرد. نبايد از اين امر غافل شد و اجازه دهيد اين گنجينه تمام نشدني را براي آينده بگذاريم.

مديركل اسناد و انتشارات بنياد شهيد و امور ايثارگران با اشاره به بينش عميق و چشم انداز شهدا در اسناد آنها ، گفت: هيچ چيزي بيشتر از يك پيام در زمينه تبليغات ، ترويج و حراست از فرهنگ صادق نيست. شهادت و شهادت. ما در حال صحبت و تجزيه و تحليل شواهد و اعلام خواسته هاي شهدا هستيم ، شايد بتوان نتيجه گرفت كه آنها حتي به رونق توليد اشاره كرده اند.

دكتر. نريماني افزود: بند دوم هنر. 3 اساسنامه شهدا و امور ايثارگران بنياد يادآور زنده ياد شهدا با اسناد و همچنين 64 است. ماده 64 قانون جامع خدمات جانبازان به طور صريح بنياد شهيدان را جمع آوري مي كند. دولت نماينده: اسناد از خانواده شهدا است ، همه موتورها و موتورها براي آنها ايجاد شده است. مطابق با انتشار اسناد ، ديجيتالي شدن آنها تحت عنوان سيستم اسناد افتخاري در بنياد شهيد نيز در اينترنت توسعه مي يابد و به زودي براي عموم آزاد خواهد شد ، جايي كه بيش از 9 ميليون سند وجود دارد.

وي افزود: به گفته فرمانده معظم رهبري ، ياد پدر و مادر ، همسران ، شهدا و جانبازان ما ، بزرگداشت بيش از 70 درصد و تجليل از تعهد عموم مردم است. ما 88000 پدر و مادر زنده شهيد داريم و حدود 43000 آزادگان و 596000 جانباز داريم كه به ياد 45000 شهيد از پدر و مادر بزرگمان كمك كردند. با توصيه دكتر “سيدامير حسين قاضي زاده هاشمي” رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران

دكتر. نريماني گفت: اسناد مكتوب شهدايي كه تا 85 درصد از نمازخانه دفاع كرده اند ، اسناد منا و مسجدالحرام به طور كامل جمع آوري و در اسناد افتخاري قرار مي گيرد. تاريخ شهدا نيز در قالب هنجارها گردآوري شده است و بيش از 103000 سند كاغذي آسيب ديده وجود دارد كه تعمير و تعمير مي شوند ، زيرا آثار فرهنگي شهدا ، از جمله روايات ، وصيت نامه ها و سخنراني ها ، تصاوير ، يادداشت ها ، آثار هنر و غيره تاثير گذار.

وي در پايان گفت: “ساير اسناد ارزشمند بصري-بايگاني يك شركت تابعه است كه در آن 60000 ساعت فيلم و خبر در رسانه ها مانند صفحات ، نشريات و فضاي مجازي منتشر و منتشر مي شود. انتشارات شاشيد همچنين 1900 عنوان كتاب منتشر كرده است”. براي همه در دسترس است

داوود نورچايي ، مديركل امور فرهنگي و تبليغات بنياد ايمان شهدا و جانبازان ، گزارشي از فعاليت هاي اين فهرست شامل 4 بخش ايثار ، پيام ، تبليغات ، نمايش ، مناسبت ها و يادبودها ، قرآن و فرهنگ وي در ادامه برنامه هاي هفته حكمراني را اينگونه توصيف كرد: همايش هاي مقامات دولتي ، به ويژه نمايشگاه هاي بين المللي در سراسر كشور ، تجليل از خانواده معظم شهدا در استان ، نمايندگي فرمانده معظم رهبري و فرماندار ، گلهاي مقدس. مزار شهدا توسط افسران و نهادهاي سازمان ، تجليل از همكاران بنياد شهيد قدرشناس و امور ايثارگران ، گفتگوي تلفني با خانواده شهدا و جشن مشاركت شهدا در بنياد شهيد.

وي افزود: “در هفته دفاع مقدس ، برنامه هايي مانند همايش اسكيت حسيني و خميني ، جشن لاله ، گلهاي 1900 شهيدان ، كنفرانس ملي لاله آلبا ، 3000 پيام ايثار ، ايثار ورزشي در مدارس بازيهاي تئاتري و مكانهاي ديگر.

بايد به آموزه هاي شهدا در موسسات عمل توجه شود

سردار “سجادي” همچنين در بيست جلسه شوراي دفاع از اسناد مقدس اظهار داشت: مسأله جمع آوري و حفظ آثار و اسناد شهدا از سوي فرمانده معظم رهبري همواره مورد تاكيد بوده است و ما بايد براي پر كردن سند جدي باشيم. منوها مجموعه آثار شهدا از طريق گفتگو با خانواده هاي محترم و محترم به دست مي آيد ، اما لازم است اين كار تسريع شود تا آمادگي اين خدمت ارزشمند در اسرع وقت به پايان برسد.

وي افزود: علاوه بر خانواده آنها ، آثار و اسناد موجود در موسسه نيز بايد در اسرع وقت مشاهده شود. بدون ترديد حفظ و انتشار آثار فرهنگي شهدا اقدامي م effectiveثر براي جلوگيري از نسل جواناني است كه بايد در اقدامات مسئولان فعال باشند.

ما آماده همكاري با بنياد شهيد هستيم

خسرو طالب زاده ، معاون سازمان اسناد و مدارك ملي نيز در اين جلسه خاطرنشان كرد: راستي آزمايي در زمينه اسناد و آثار شهدا موضوع مهمي است و نبايد از آن غافل شد. اسناد و آثار شهدا بايد به دقت تأييد و در اختيار عموم قرار گيرد. به همان اندازه كه فرايند تأييد اسناد و حفظ آثار شهدا مهم است ، امكان دسترسي آسانتر به مردم است.

وي با تأكيد بر اهميت جمع آوري اسناد شهدا ، توضيح داد: “شهدا به دليل شرايط شغلي خود در سازمانهاي مختلف حضور داشتند. اين سازمانها اسناد شهدا را براي استخراج و ورود به سيستم مسدود كرده اند. متأسفانه بنياد شهيد و امور ايثارگران به اين اطلاعات دسترسي داشته باشيد و ما در كتابخانه ملي آماده همكاري با ايران هستيم.

وي افزود: دليل آن بايد مربوط به همه نهادها و دستگاههايي باشد كه اگر نام شهيد نيز به عنوان اطلاعاتي در خدمت شهيد ارائه مي شود.

قرار گرفتن در معرض سيستم ساجا در هفته بسيج

دكتر. اشتري همچنين با ارسال گزارشي از سامانه “ساجا” ايجاد شده براي اسناد و فعاليت هاي شهدا ، اظهار داشت: سيستم دسترسي “سجا” مبتني بر حفظ آثار و اسناد شهيد ، دسترسي آسان و استفاده كاربران و محدوديت ها و اطلاعات است. طراحي سيستم ، در پيش بيني امكانات اطلاعاتي آينده. اين حساب در بسيج اين هفته رونمايي شد. همانطور كه دوك عالي گفت: “جنگ يك گنج است ، آيا مي توانيم آن را بيرون بياوريم؟” بنابراين ما بايد به طور جدي به پرسش هاي مربوط به هشت سال روزه هاي مقدس اهميت دهيم.

در پايان اين جلسه ، ميهمانان همچنين با بخش اسناد ، كتابخانه ويژه ايثار و شهدا و پايگاه خبري نويد شاشد مصاحبه كردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.