همه بزرگان كشور را دانشگاه‌ها تحويل جامعه مي‌دهند

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

همه بزرگان كشور را دانشگاه‌ها تحويل جامعه مي‌دهند

۸ بازديد

به گزارش شفاف ، محمدعلي ذوالفي گل وزير علوم در سي و سومين نشست دانشگاه هاي بزرگ كشور كه امروز (15 شهريور) به ميزباني دانشگاه علم و صنعت برگزار مي شود ، تلاش هاي اين دانشگاه را مورد بررسي قرار مي دهد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفته اند: به اشتراك گذاشتن آن در كشورهاي توسعه …

همه بزرگان كشور را دانشگاه‌ها تحويل جامعه مي‌دهند https://rosemag.ir/2021/09/09/همه-بزرگان-كشور-را-دانشگاه‌ها-تحويل-ج/ Thu, 09 Sep 2021 12:55:09 0000 مجله علمي و پزشكي https://rosemag.ir/2021/09/09/همه-بزرگان-كشور-را-دانشگاه‌ها-تحويل-ج/ به گزارش شفاف ، محمدعلي ذوالفي گل وزير علوم در سي و سومين نشست دانشگاه هاي بزرگ كشور كه امروز (15 شهريور) به ميزباني دانشگاه علم و صنعت برگزار مي شود ، تلاش هاي اين دانشگاه را مورد بررسي قرار مي دهد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفته اند: به اشتراك گذاشتن آن در كشورهاي توسعه …

به گزارش شفاف ، محمدعلي ذوالفي گل وزير علوم در سي و سومين نشست دانشگاه هاي بزرگ كشور كه امروز (15 شهريور) به ميزباني دانشگاه علم و صنعت برگزار مي شود ، تلاش هاي اين دانشگاه را مورد بررسي قرار مي دهد. روساي جمهور و دانشگاهيان گفته اند: به اشتراك گذاشتن آن در كشورهاي توسعه يافته خوب نيست ، اما مي خواهم نتيجه بگيرم كه مديريت صحيح دانشگاه ها ، تلاش خانواده هاي بزرگ دانشگاهي و احترام به استانداردهاي علم در اين زمينه انجام شده است. وزارت علوم. بنابراين من همه دولتهاي سنين قبل را در نظر مي گيرم.

وي ادامه مي دهد: “ما به خاطر نداريم كه از كجا شروع كرديم و اكنون به كجا رسيديم. در گذشته ، ما 170 هزار دانشجوي كارشناسي ، دانشگاهي و كارشناسي ارشد داشتيم و هيچ دوره دكتري در كشور وجود نداشت. همچنين در زمينه علوم نيز پروژه هايي انجام مي دهد. در برج علوم ايران كه او كار را انجام داده بود ، و گمان مي كنم همه تلاش ها انجام شده است.

وي گفت: “ما به تحقيقات هماهنگ اعتقاد داريم.” ما علوم را به دانش آموزان آموزش مي دهيم ، به همين دليل ما به تحقيقات آكادميك اعتقاد داريم.

وزير علوم تصريح كرده است: در پايان نامه هاي كارشناسي ، كارشناسي ارشد و دكتري ، دانشجويان بايد تحقيق و حل مشكلات ، تحقيق در برنامه هاي درسي ، آزمايش روش هاي مختلف ، استفاده از مشاوره متخصصان ، فراگيري اختراعات و استراتژي هاي علمي را آموزش دهند. دانش آموزان ما در صورت تمايل به موفقيت مي توانند از دانش افراد مختلف بهره مند شوند ، بنابراين هرگز نمي توانند به دانشگاه هاي مصرف كننده مراجعه كنند.

وي افزود: اگرچه درست است كه نقش دانشگاه ها در جامعه متنوع تر و قدرتمندتر بوده است ، اما من معتقدم كه در چند سال گذشته و با توجه به اهداف وزارت علوم و آينده به خوبي كار كرده است. نظر تغيير كرده است. ” علاوه بر توليد علم ، آموزش مبتني بر تحقيق و آموزش مبتني بر پژوهش ، ما انتظار داريم بخش قابل توجهي از ظرفيت هاي مطالعات علمي و دانشگاهي با توجه به نيازهاي جامعه تعريف شود.

وزير علوم ادامه داد: براي دستيابي به اين هدف ، ما بايد دليلي براي انديشيدن و مراقبت از آن داشته باشيم. ما دانشگاهيان بايد به ساير نهادها و نهادها آموزش دهيم كه اگر مي خواهيم موفق شويم ، بايد سيستم هاي مورد نظر را ايجاد كنيم. بنابراين ، با كمك همه دانشگاهيان و يك خانواده بزرگ آموزش عالي در كشور ، سعي خواهم كرد سيستمي را در وزارت علوم ايجاد كنم كه به اين ارزيابي كمك كند و بخش قابل توجهي از پايان نامه دكتري و كارشناسي ارشد من تحريك شود. كه متناسب با نيازهاي جامعه باشد.

علوم طبيعي ما در جهان منتشر مي شود

وي گفت: “پيشرفت و توسعه با طراحي و توسعه قانون و سياست تكميل نمي شود.” يافته هاي اساتيد ايراني در كتابهاي درسي علوم بين المللي منتشر شده است ، بنابراين نمي توان از تلاش هاي علوم و علوم چشم پوشي كرد. به عنوان دانش آموزان ، اما به منظور هدايت بخش قابل توجهي از پتانسيل هاي جامعه مطابق با نيازهاي آنها ، ما از برنامه ها و كشفيات گذشته مي خواهيم كه انگيزه جديدي راه جديدي براي ارتقاء و حفاظت از آنها باشد.

وي با اشاره به اينكه عليرغم همه محدوديت ها ، فرصت هاي زيادي در دانشگاه ها ايجاد شده است كه نبايد از آنها در ميان دستاوردهاي بزرگ نظام غافل شد ، گفت: در زمينه توليد علم موفقيت هايي كسب كنيد.

ذوالفيگل با تأكيد بر اينكه ما نه تنها بايد دفاع كنيم ، بلكه جهان را توضيح و توضيح دهيم ، گفت: “كساني كه شايسته نظر آكادميك نيستند بايد نظر خود را تغيير دهند و بگويند كه شما مجاز به موقعيت هستيد.” شما اجرايي و مسئوليت را از همان دانشگاه ها و وزارتخانه هاي علوم و آموزش و پرورش به عنوان ناظران دريافت كرده ايد ، و هرگز نمي توانيد به دانشگاه هاي ديگر نگاه كنيد. همچنين بايد به بحث فرهنگي و سياسي دانشگاهها توجه شود كه هنرمندان دانشگاههاي ملي آينده آن را تجربه خواهند كرد. همه دانشگاههاي ارشد ملي توسط ليگ تحويل داده مي شوند و مسئولان دانشگاهها بايد سياست ملي را تغيير دهند.

وزير علوم گفت: ما تمام تلاش خود را مي كنيم تا در صورت وجود شرايط ، مساله معادله را دنبال كرده و اين مشكل را حل كنيم. سرانجام ، همچنين لازم است دانشگاه ها و مراكز بهداشتي در اين زمان فعال باشند تا واكسن ها با هماهنگي باليني با وزير بهداشت در اختيار آنها قرار گيرد تا به تسريع واكسيناسيون كمك كرده و به نفع افراد بيشتري باشد. دانش آموزان در اسرع وقت: مدارك دانشگاه ها و تركيبي از آموزش حضوري و مجازي. با استفاده از اين تجربيات ، ما سعي مي كنيم از دوران پس از تاج نيز استفاده كنيم ، و از روش آموزش مجازي مي توان به عنوان بسته هاي كمك آموزشي براي بهبود كيفيت آموزش و پرس و جو استفاده كرد.

انتهاي پيام /

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.