دنياي فرش ماشيني كاشان

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

دنياي فرش ماشيني كاشان

۸ بازديد

تمدن ايران يكي از اولين توليدكنندگان فرش در جهان است و تاريخچه‌ي پيدايش آن به هزاره‌ي دوم قبل از ميلاد

دنياي فرش ماشيني كاشان https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/ https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/#respond Wed, 08 Sep 2021 05:49:57 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16391 تمدن ايران يكي از اولين توليدكنندگان فرش در جهان است و تاريخچه‌ي پيدايش آن به هزاره‌ي دوم قبل از ميلاد

تمدن ايران يكي از اولين توليدكنندگان فرش در جهان است و تاريخچه‌ي پيدايش آن به هزاره‌ي دوم قبل از ميلاد برمي‌گردد. فرش پازيريك كه قديمي‌ترين فرش جهان است مربوط به آثار تاريخي ايران مي‌باشد. اكنون با پيشرفت صنعت، توليد فرش به صورت ماشيني از رونق بيشتري برخوردار شده است و بزرگترين توليدكننده و صادركننده فرش ماشيني در ايران، شهر كاشان است كه به توليد انواع فرش ماشيني مي‌پردازد؛ از اين رو به اين شهر لقب دنياي فرش ماشيني را داده‌اند.

دنياي فرش ماشيني: آشنايي با انواع فرش‌هاي ماشيني كاشان

فرش‌هاي ماشيني كاشان داراي انواع مختلفي هستند كه در اينجا به معرفي اين توليدات دنياي فرش ماشيني كاشان مي‌پردازيم و به مهم‌ترين توليدات شركت فرش نگين مشهد هلال يكي از بزرگترين توليدكنندگان و صادركنندگان دنياي فرش ماشيني (كاشان) اشاره مي‌كنيم:

1- فرش ماشيني 700 شانه

از توليدات با قدمت و پراستقبال دنياي فرش ماشيني، مي‌توان به فرش 700 شانه اشاره كرد. فرش‌هاي 700 شانه داراي تراكم‌هاي مختلفي هستند و به انواع ساده و برجسته تقسيم‌بندي مي‌شوند. از ويژگي اين محصول مي‌توان به خاب زياد و قيمت مقرون به صرفه آن نسبت به ساير فرش‌هاي ماشيني اشاره كرد.

2- فرش ماشيني 1000 شانه

با پيشرفت روزافزون دستگاه‌هاي بافت فرش ماشيني، بعد از فرش‌هاي 700 شانه، دستگاه بافت جديدتري به بازار عرضه شد كه هميشه دنياي فرش ماشيني (صنعت فرش كاشان) از اولين واردكنندگان دستگاه‌هاي بافت فرش ماشيني جديد بوده است. فرش 1000 شانه نسبت به فرش 700 شانه از تراكم عرضي و تراكم طولي بيشتري برخوردار است و تعداد گره‌هاي آن در يك متر مربع بيشتر است كه نشان دهنده ظرافت و زيبايي بيشتر است. جهت آشنايي با شانه و تراكم فرش مي‌توانيد به اين مقاله مراجعه كنيد.

فرش ماشيني 1000 شانه داراي خاب نسبتا خوب و زيبايي قابل قبولي است و هر دو مزيت خاب زياد و ظرافت را دارا است.

3- فرش 1200 شانه محصول پرفروش دنياي فرش ماشيني

بعد از فرش 1000 شانه، دستگاه بافت فرش ماشيني 1200 شانه به بازار آمد و بدليل زيبايي زياد فرش 1200 شانه اكنون يكي از پرفروش‌ترين فرش‌هاي دنياي فرش ماشيني است. اين دستگاه بافت فرش ماشيني به طور معمول داراي تراكم عرضي 1200 شانه و تراكم طولي 3600 است. اين فرش در شركت فرش نگين مشهد هلال يكي از توليدكنندگان دنياي فرش ماشيني كاشان (صنعت فرش كاشان) به صورت ساده و گل برجسته توليد و به به سراسر ايران و ديگر كشور‌ها جهت صادرات عرضه مي‌شود.

4- فرش 1500 شانه جديدترين فرش ماشيني دنياي فرش كاشان

از جديدترين فرش‌هاي ماشيني توليد شده در كاشان مشهور به دنياي فرش ماشيني، فرش 1500 شانه است. اين فرش با داشتن بيشترين تراكم موجود در بازار فرش شبيه‌ترين فرش به فرش دستبافت است از اين رو خريداران زيادي كه به دليل قيمت زياد فرش دست بافت، امكان خريد آن را ندارند به انتخاب فرش ماشيني 1500 شانه روي آورده‌اند.

???? در اينجاي اين مقاله به معرفي اصلي‌ترين محصولات دنياي فرش ماشيني پرداختيم. در ادامه به معرفي ديگر محصولات كه تنوع بسيار زيادي دارند مي‌پردازيم.

5- فرش‌هاي وينتيج يا كهنه نما

يكي از پراستقبال‌ترين محصولات دنياي فرش ماشيني، فرش وينتيج است. اين فرش‌ها داراي طرح‌هاي كهنه نما شده، پتينه و … هستند. فرش‌هاي وينتيج شركت فرش نگين مشهد هلال در شانه و تراكم‌هاي مختلف شامل 500 شانه، 700 شانه، 1000،  و 1200 شانه به بازار عرضه مي‌شود كه از نظر تنوع داراي بيشترين تنوع از نظر رنگ و نقشه است.

6- گبه ماشيني دنياي فرش

از ديگر محصولات در شهر كاشان،دنياي فرش ماشيني مي‌توان به توليد انواع گبه‌ ماشيني در طرح‌هاي سنتي، عشايري، فانتزي، عروسكي و … مخصوص اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو، راه‌پله و …. اشاره كرد. گبه‌هاي بافت شركت فرش نگين مشهد هلال داراي شانه 480 و 8 رنگ است و داراي جنس نخ Bcf هيت ست شده‌اند و يكي از محصولات صادراتي محسوب مي‌شود. جنس نخ bcf نسبت به نخ آكريليك از دوام كمتر در برابر كوبيده شدن برخوردار است و از نظر قيمتي بسيار مقرون به‌صرفه است. در گبه‌هاي توليدي نگين مشهد هلال سعي شده است اين محصول داراي كيفيت خوب و دوام قابل قبولي باشد.

7- گليم ماشيني دنياي فرش

يكي ديگر از محصولات پرفروش و صادراتي نگين مشهد هلال، گليم ماشيني است. گليم جاجيم ماشيني در نواع رول، طاقه، روپله‌اي و سايز‌هاي متنوع جهت استفاده در فضاهايي كه نياز به هزينه و خريد فرش ارزان قيمت است مورد استفاده قرار مي‌گيرد و جزء محصولات صادراتي و با كيفيت است.

نتيجه‌گيري:

در اين مطلب سعي شد به توضيحي مختصر در مورد انواع فرش‌هاي ماشيني توليدي در دنياي فرش ماشيني شهر كاشان بپردازيم كه به عنوان قطب اول صنعت فرش ماشيني كشور از نظر توليد و صادرات مي‌باشد.

https://www.neginhelal.com/world-of-machine-carpet/feed/ 0

منبع :فرش نگين هلال مشهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.