ريشه فرش ماشيني

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

ريشه فرش ماشيني

۱۴ بازديد

ريشه فرش  امروزه فرش ماشيني نقش مهمي در زيبايي منزل دارد. فرش قسمت اعظم منزل را پوشش مي دهد. رفت

ريشه فرش ماشيني https://www.neginhelal.com/the-root-of-machine-carpet/ https://www.neginhelal.com/the-root-of-machine-carpet/#respond Wed, 08 Sep 2021 09:54:05 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16397 ريشه فرش  امروزه فرش ماشيني نقش مهمي در زيبايي منزل دارد. فرش قسمت اعظم منزل را پوشش مي دهد. رفت

ريشه فرش 

امروزه فرش ماشيني نقش مهمي در زيبايي منزل دارد. فرش قسمت اعظم منزل را پوشش مي دهد. رفت و آمد در فرش ماشيني بسيار زياد مي باشد به همين دليل آلودگي در آن نيز به مراتب از ساير وسايل بيشتر است. صورت استاندارد فرش ماشيني دو طرف زيگزاگ و دو طرف ريشه مي باشد. ريشه در ابتدا و انتهاي فرش قرار دارد. ريشه فرش، مهم ترين جزء در فرش ماشيني و فرش دستباف مي باشد. ريشه فرش همانند ساير اجزاي تشكيل دهنده آن ويژگي هاي و مزاياي منحصر به فرد خود را دارد. ريشه ها اصولاً در دو رنگ زرد و سفيد هستند و شما هنگام خريد فرش ماشيني، مي توانيد رنگ ريشه فرش ماشيني خود را تغيير دهيد.

ريشه ها نقش مهمي در طول عمر فرش ماشيني دارند. ريشه فرش در واقع محكم كننده و ثابت كننده فرش مي باشد اما بعضي از متقاضيان در هنگام خريد فرش ماشيني به حذف ريشه اصرار دارند و به فرش ماشيني چهار طرف زيگزاگ شده تمايل دارند و علت اينكار را در زرد شدن و كثيفي ريشه ها و در نتيجه جلوه نامناسبي كه به منزل مي بخشند، مي دانند.

چه چيزي باعث زرد شدن ريشه ها مي شود؟

مشكل زرد شدن ريشه ها اصولاً بعد از شستشوي فرش در منزل به وجود مي آيد. عدم رعايت نكات شستشوي صحيح فرش در منزل، زرد شدن ريشه ها را به همراه خواهد داشت. علاوه بر اين جنس فرش و نوع الياف مصرفي كه در فرش ماشيني بافته شده است نيز تأثير زيادي در بروز اين مشكل دارد.

نقش ريشه فرش در طول عمر

براي افزايش طول عمر فرش ماشيني راه هاي متفاوتي وجود دارد كه يكي از اين راه ها، محافظت به جا و درست از ريشه فرش ماشيني مي باشد. سالم ماندن ريشه ها نقش زيادي در طول عمر مفيد فرش خواهد داشت.

مراقبت از ريشه ها در هنگام شستشوي فرش

همانطور كه در مقالات قبل اشاره شد شستشوي فرش ماشيني در منزل، مهارت خاص خود را طلب مي كند. در هنگام شستشوي فرش ماشيني بايد دقت لازم را براي محافظت از ريشه ها به خرج داد. پارگي و آسيب به ريشه فرش ممكن است باعث آسيب به تمام فرش شود.

راهكارهايي براي محافظت از ريشه

اگر زردي ريشه ها شما را آزار مي دهد بهتر است يكي از راهكار هاي زير را اجرا كنيد.

چسب كردن ريشه ها راه حل آسان و كم هزينه مي باشد اما دردسر هاي مختص به خود را دارد. ممكن است هنگام جدا كردن چسب از ريشه ها، ريشه فرش آسيب ببيند.

دومين و بدون دردسر ترين راه، استفاده از توري محافظت كننده ريشه فرش مي باشد. توري ريشه فرش به شكل يك محافظ عمل مي نمايد به طوري كه ريشه ها در درون توري قرار مي گيرند بنابراين دچار پارگي، آسيب و آلودگي نمي شوند.

مي توانيد براي محافظت بيشتر از ريشه ها، به گره زدن ريشه ها بپردازيد.

تجديد ريشه فرش

اگر ريشه فرش ماشيني شما دچار آلودگي شد و يا بر اثر پارگي تصميم به تعويض آن گرفتيد به مراكز مربوطه مراجعه نمائييد. آن ها ريشه فرش را از آن جدا كرده و ريشه نو و با كيفيت را جايگزين آن خواهند كرد.

https://www.neginhelal.com/the-root-of-machine-carpet/feed/ 0

منبع :فرش نگين هلال مشهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.