شناسايي ۵۸۸ كودك كار و خياباني در لرستان – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان

۸ بازديد

كرم كمك در گفت و گفتن آنلاين در مورد غربالگري شنوايي و بينايي در استان لرستان گفت: غربالگري بينايي براي كودكان سه تا پنج سال انجام مي شود و در بحث غربالگري شنوايي بيش از 95 درصد پوشش را داريم و همه آنها را داريم به مادر شدن يتيم استان كارشناس شنوايي نجي اراده شما. …

شناسايي ۵۸۸ كودك كار و خياباني در لرستان – خبرگزاري آنلاين | اخبار ايران و جهان https://rosemag.ir/2021/09/14/شناسايي-۵۸۸-كودك-كار-و-خياباني-در-لرستا/ Tue, 14 Sep 2021 01:20:14 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/09/14/شناسايي-۵۸۸-كودك-كار-و-خياباني-در-لرستا/ كرم كمك در گفت و گفتن آنلاين در مورد غربالگري شنوايي و بينايي در استان لرستان گفت: غربالگري بينايي براي كودكان سه تا پنج سال انجام مي شود و در بحث غربالگري شنوايي بيش از 95 درصد پوشش را داريم و همه آنها را داريم به مادر شدن يتيم استان كارشناس شنوايي نجي اراده شما. …

كرم كمك در گفت و گفتن آنلاين در مورد غربالگري شنوايي و بينايي در استان لرستان گفت: غربالگري بينايي براي كودكان سه تا پنج سال انجام مي شود و در بحث غربالگري شنوايي بيش از 95 درصد پوشش را داريم و همه آنها را داريم به مادر شدن يتيم استان كارشناس شنوايي نجي اراده شما.

غربالگري ژنتيكي در خانواده هاي داراي معلوليت

وي گفت: در اين زمينه ، غربالگري شنوايي در 95 درصد از كودكان خردسال انجام مي شود و اگر مشكلي داشته باشند ، متخصص حل مشكل هستند.

مديركل بهداشت لرستاني با اشاره به غربالگري ژنتيكي خانواده هاي داراي معلوليت در استان اظهار داشت: خانواده هاي داراي سه معلوليت يا بيشتر درگير هستند ، امسال نمايندگي ما اين است كه از خانواده هاي داراي دو يا كمتر معلوليت حمايت كند.

ياري گفت: اميدواريم با سرمايه گذاري بودجه لازم اين امر محقق شود.

پرداخت تسهيلات مسكن به خانواده هاي داراي معلوليت

وي در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به موضوع اسكان خانواده هاي داراي معلوليت در استان تصريح كرد: اگر خانواده هاي داراي دو معلوليت يا بيشتر داراي زمين باشند يا براي ساختمان ثبت نام كرده باشند ، 140 ميليون با اين كمك هزينه تامين مي شود.

مدير كل بهداشت لرستاني ، صد ميليون تومان به زنان سرپرست خانواده پرداخت مي شود ، ادامه داد: همچنين با 96 واحد مسكوني زير براي خانواده هاي داراي معلوليت در خرم آباد ساخته مي شود.

ياري تصريح كرد: بهزيستي تصميم گرفته است صدها هزار تومان ، خانواده هاي داراي معلوليت و همچنين مشاركت كنندگان و اهداكنندگان مسكن براي ساخت اين واحدها پرداخت كند.

خرم آباد اين را اعلام كرده است ازنا و آيگودرز با گفتن اين جمله گفت: “ما اميدواريم كه اين پروژه در شهرهاي ديگر نيز اجرا شود ، به طوري كه زميني براي ايجاد خانه براي خانواده هاي داراي چمدان در نظر گرفته شود و منابع و منابعي در اختيار آنها قرار گيرد.”

ما به دنبال امكانات خبري و مسكن رايگان براي معلولان هستيم

مديركل رفاه لرستاني ، با بيان اينكه امسال دو ميليارد تسهيلات سپرده استعداديابي براي پرداخت اين خانوارها تصويب شده است ، افزود: بدون پرداخت هزينه اين معامله ، هشتصد هزار جلد خريداري كرديم.

ياري گفت: اين كار با كمك بنياد امتيازات ، انجمن هدايا و بنياد مسكن انجام شده است ، امسال بي صبرانه منتظر اعلام اين منابع بالقوه كم هزينه براي استان هستيم.

زير خط: بله ، آنها توسط رفاه حمايت مي شوند.

معلولين چطور؟

مديركل رفاه لورتاني در ادامه به موضوع سودآوري در بخش معلولين اشاره كرد و گفت: “اگر پيمانكار براي معلولان استان اشتغال ايجاد كند ، وام 50 ميليون توماني را با سود 4 درصد و بازپرداخت به مدت هفت سال پرداخت مي كنيم.

ياري ادامه داد: همچنين بهزيستي بخشي از بيمه اين معلولان را تا 30 سال پرداخت مي كند.

بهزيستي همچنين پاداشي براي غرامت كارايي افراد داراي معلوليت شديد از سوي كارفرماي خود اعلام كرده است.

مديركل بهداشت لرستاني با اشاره به قانون حمايت از افراد داراي معلوليت گفت: در چارچوب اين قانون مي توان از تلفن هاي همراه معلول ، دبيرخانه ها و ساير دفاتر استفاده كرد.

ياري گفت: همچنين در بحث اشتغال بيش از 100 نفر در ادارات ، سه معلول بايد به جامعه اختصاص داده شود.

شناسايي 588 كودك شغلي و خياباني

وي در بخشي ديگر از سخنان خود با اشاره به تشكيل مراكز زندگي “مثبت” يا مراكز خدمات خدماتي در نقاط مختلف لرستاني اظهار داشت: در اين راستا بيش از 2500 مركز در منطقه ايجاد شده است و اين تعداد بالاي 106 است. به مراكز لرستان

مديركل بهزيستي ادامه مي دهد ، در حالي كه اشاره مي كند كه موضوع عمليات كودكان به پايان رسيده است و ما آن را انكار نمي كنيم: ايمني بر عهده كارگران كودكان است ، اما سازمان هاي ديگر نيز در اين زمينه با هم همكاري مي كنند.

ياري با بيان اينكه آن دسته از كودكاني كه در استان كار مي كردند شناسايي شدند و دلايل آن نيز آسيب شناختي بود ، ادامه داد: حدود 588 كودك كه در خيابان ها و استان كار مي كنند مشخص شده اند.

وي افزود: علاوه بر شناسايي اين كودكان كه در روستاها و روستاها مشغول به كار هستند ، حدود 250 يارانه براي آنها در نظر گرفته شده است و تعدادي از آنها توسط مادران و همچنين تكنسين ها و متخصصان به حرفه آموزشي معرفي شده اند.

مديركل بهزيستي لرستاني با اشاره به اينكه برخي از اين مادران در روستا با كودكان كار مي كردند ، افزود: با اين حال ، تربيت اين كودكان نيازمند تعهد جمعي و كار فرهنگي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.