تشديد آسيب هاي روانيِ نوجوانان با استفاده بيشتر از رسانه هاي اجتماعي

۹ بازديد

طبق مطالعه اي در ايالات متحده ، استفاده تقريباً مداوم از رسانه هاي اجتماعي ، به ويژه اينستاگرام ، منجر به افزايش مشكلات جسماني ، كاهش عزت نفس و ساير مشكلات رواني در بين نوجوانان شده است. بر اساس مطالعه وال استريت ژورنال ، 40 درصد از نوجوانان گفتند كه تنها هدف آنها سرمايه گذاري …

تشديد آسيب هاي روانيِ نوجوانان با استفاده بيشتر از رسانه هاي اجتماعي https://rosemag.ir/2021/09/19/تشديد-آسيب-هاي-روانيِ-نوجوانان-با-استف/ Sun, 19 Sep 2021 14:06:57 0000 مجله علمي و پزشكي https://rosemag.ir/2021/09/19/تشديد-آسيب-هاي-روانيِ-نوجوانان-با-استف/ طبق مطالعه اي در ايالات متحده ، استفاده تقريباً مداوم از رسانه هاي اجتماعي ، به ويژه اينستاگرام ، منجر به افزايش مشكلات جسماني ، كاهش عزت نفس و ساير مشكلات رواني در بين نوجوانان شده است. بر اساس مطالعه وال استريت ژورنال ، 40 درصد از نوجوانان گفتند كه تنها هدف آنها سرمايه گذاري …

طبق مطالعه اي در ايالات متحده ، استفاده تقريباً مداوم از رسانه هاي اجتماعي ، به ويژه اينستاگرام ، منجر به افزايش مشكلات جسماني ، كاهش عزت نفس و ساير مشكلات رواني در بين نوجوانان شده است.

بر اساس مطالعه وال استريت ژورنال ، 40 درصد از نوجوانان گفتند كه تنها هدف آنها سرمايه گذاري در رسانه هاي اجتماعي بيش از بقيه است ، در حالي كه 32 درصد از دختران و نوجوانان به سادگي احساس مي كردند كه اينستاگرام تهديدي براي امنيت جسمي است.

با افزايش استفاده از اينستاگرام ، نوجوانان در معرض آسيب هايي مانند زورگويي سايبري ، افسردگي و كم خوابي هستند.

آخرين مطالعه تحقيقاتي پزشكي ، كه توسط مجله معروف The Lancet of Medicine منتشر شده است ، 19244 كودك متولد شده از خانواده ها را بين سپتامبر 2000 تا ژانويه 2002 مورد بررسي قرار داد.

در اين مطالعه 14 پسر و دختر مورد بررسي قرار گرفتند و مشخص شد 78 درصد از دختران اين مطالعه به دليل استفاده از رسانه هاي اجتماعي از وزن خود ناراضي بودند.

اينستاگرام با شركت مادر خود ، فيس بوك ، دومين پلتفرم پركاربرد رسانه هاي اجتماعي است.

از آنجا كه استفاده از رسانه هاي اجتماعي باعث افزايش معايب و مشكلات سلامت روان در بين نوجوانان شده است ، برخي از نوجوانان نيز بايد اقدامات احتياطي را براي مقابله با اين خطرات انجام دهند. بر اساس گزارش ها ، از هر 10 نوجوان ، چهار نفر گفتند به دليل اقدامات نامعقول و توهين آميز برخي از كاربران اين رسانه ، اين كاربران را تعقيب نمي كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.