چگونه كاهش وزن سالم داشته باشيم؟

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

چگونه كاهش وزن سالم داشته باشيم؟

۱۱ بازديد

مجله رز / خراسان رضوي شيوع چربي در سراسر جهان در 40 سال گذشته سه برابر شده است و علاوه بر اين رشد ، رژيم غذايي و تلاش براي كاهش وزن در حال افزايش است. به گفته دكتر اكسپرس ، وقتي صحبت از سالم ماندن و كاهش خطر مرگ مي شود ، افزايش فعاليت بدني …

چگونه كاهش وزن سالم داشته باشيم؟ https://rosemag.ir/2021/09/21/چگونه-كاهش-وزن-سالم-داشته-باشيم؟/ Tue, 21 Sep 2021 07:16:36 0000 مجله اجتماعي https://rosemag.ir/2021/09/21/چگونه-كاهش-وزن-سالم-داشته-باشيم؟/ مجله رز / خراسان رضوي شيوع چربي در سراسر جهان در 40 سال گذشته سه برابر شده است و علاوه بر اين رشد ، رژيم غذايي و تلاش براي كاهش وزن در حال افزايش است. به گفته دكتر اكسپرس ، وقتي صحبت از سالم ماندن و كاهش خطر مرگ مي شود ، افزايش فعاليت بدني …

مجله رز / خراسان رضوي شيوع چربي در سراسر جهان در 40 سال گذشته سه برابر شده است و علاوه بر اين رشد ، رژيم غذايي و تلاش براي كاهش وزن در حال افزايش است.

به گفته دكتر اكسپرس ، وقتي صحبت از سالم ماندن و كاهش خطر مرگ مي شود ، افزايش فعاليت بدني و تناسب اندام بهترين راه براي كاهش وزن به نظر مي رسد. محققان مي گويند استفاده از رويكردي بدون وزن براي درمان بيماريهاي مرتبط با چاقي ، خطر برنامه رژيم غذايي (يويو) را نيز كاهش مي دهد.

گلن گاسر ، محقق كالج راه حل هاي بهداشت در دانشگاه آريزونا مي گويد: “ما مي خواهيم مردم بدانند كه افراد چاق مي توانند تناسب اندام ، سالم و متناسب با هر شكل و اندازه داشته باشند.” ما دريافتيم كه در فرهنگ اختلال وسواس ، اين ممكن است چالشي براي برنامه هاي كاهش وزن باشد كه بر لذت تمركز نمي كنند و لزوماً با كاهش وزن مخالف نيستند.

سيدارتا آنگادي ، محقق دانشكده آموزش و توسعه انساني در دانشگاه ويرجينيا گفت: “اين جالب ترين چيز در مورد چربي فيزيولوژيكي است.” وزن بدن يك مفهوم بسيار ارثي است و كاهش وزن مي تواند با تغييرات متابوليك قابل توجه ادغام شود و در نهايت از كاهش وزن جلوگيري كند.

چاقي با بيماريهاي متعددي از جمله بيماريهاي قلبي عروقي ، ديابت ، سرطان ، مشكلات استخواني و مفصلي در ارتباط است ، اما چرخه وزن ، كه معمولاً به عنوان رژيم يويو شناخته مي شود ، با بيماريهايي مانند از دست دادن عضلات ، بيماري كبد چرب و … ديابت.

به گفته محققان ، افراد با تمركز بر تناسب اندام و نه كاهش وزن ، مي توانند مزاياي ورزش را درك كرده و از خطرات مربوط به چرخه وزن جلوگيري كنند.

لازم به ذكر است كه چرخه وزن به معناي كاهش وزن و بازيابي مجدد وزن است. اين كاهش و افزايش وزن در صورت تغيير رژيم غذايي مكرر رژيم يا يويو ناميده مي شود.

مقررات فعلي بهداشت عمومي توصيه مي كند كه بزرگسالان در مجموع 150 تا 300 دقيقه فعاليت بدني شديد در هفته (معادل پياده روي فعال) يا 75 تا 150 دقيقه فعاليت بدني فعال در هفته (معادل دويدن آهسته يا دويدن) داشته باشند. بودن.

گاسر مي گويد: “توجه به اين نكته ضروري است كه فوايد ورزش بستگي به ميزان ورزش دارد و بزرگترين مزايا جلوتر از تلويزيون با حداقل فعاليت و شدت متوسط ​​است.” همچنين لازم به ذكر است كه فعاليت بدني را مي توان در طول روز جمع آوري كرد. به عنوان مثال ، بسياري از پياده روي هاي كوتاه در طول روز (حتي به مدت دو تا 10 دقيقه) به اندازه پياده روي هاي طولاني مدت براي مزاياي سلامتي مفيد است.

در اين مطالعه ، محققان تحقيقات اخير را براي كاهش خطر مرگ مرتبط با كاهش وزن در مقايسه با افزايش فعاليت بدن يا تناسب قلبي تنفسي معرفي كردند. كاهش خطر با افزايش آمادگي جسماني و فعاليت بدني همراه است كه به طور مداوم با كاهش وزن داوطلبانه برتري دارد.

عوامل خطر نيز ممكن است مربوط به كاهش بيماري هاي قلبي عروقي مرتبط با كاهش وزن يا افزايش فعاليت بدني باشد. متاآناليز چندين مطالعه در فواصل زماني مختلف در يك منطقه جغرافيايي وسيع مورد استفاده قرار گرفته است.

محققان با اين واقعيت كه اين زمينه بشدت وابسته به تحقيقات اپيدميولوژيك است كه علت و معلول را نشان نمي دهد ، محدوديت هاي مجموعه تحقيقات موجود را پذيرفتند و خاطرنشان كردند كه فقط آزمايشات تصادفي به استفاده از اين روش محدود مي شود. خواص فيزيكي در دسترس نيست. فرصت و بهينه سازي براي كاهش خطر مرگ متابوليك قلبي در گلوهاي فردي.

انگادي افزود: “با اين حال ، نتايج اين مطالعه اپيدميولوژيكي ارتباط قوي و سازگاري را نشان مي دهد كه ممكن است براي فراتحليل مفيد باشد.” در فعاليت بدني و همخواني ، شواهد اپيدميولوژيك با مطالعات تجربي كنترل شده متعدد و آزمايشات نامشخص اثبات شده است ، كه مكانيسم هاي قابل قبولي براي يافتن ثابت در تحقيقات اپيدميولوژيك ايجاد كرده است.

اين يافته ها در مجله Science منتشر شده است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.