بدن ما چقدر ميوه و سبزي نياز دارد؟

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

بدن ما چقدر ميوه و سبزي نياز دارد؟

۱۰ بازديد

به گزارش شفاف ، تجزيه و تحليل كارشناسان دانشكده پزشكي دانشگاه هاروارد نشان مي دهد كه در مجموع پنج ميوه و سبزيجات در روز بيشترين مزاياي سلامتي را دارند. مطالعه آنها كه به صورت آنلاين در مجله Circulation منتشر شده است ، اطلاعات سلامت و رژيم غذايي حدود دو ميليون نفر را در سراسر جهان …

بدن ما چقدر ميوه و سبزي نياز دارد؟ https://rosemag.ir/2021/09/30/بدن-ما-چقدر-ميوه-و-سبزي-نياز-دارد؟/ Thu, 30 Sep 2021 15:12:32 0000 مجله علمي و پزشكي https://rosemag.ir/2021/09/30/بدن-ما-چقدر-ميوه-و-سبزي-نياز-دارد؟/ به گزارش شفاف ، تجزيه و تحليل كارشناسان دانشكده پزشكي دانشگاه هاروارد نشان مي دهد كه در مجموع پنج ميوه و سبزيجات در روز بيشترين مزاياي سلامتي را دارند. مطالعه آنها كه به صورت آنلاين در مجله Circulation منتشر شده است ، اطلاعات سلامت و رژيم غذايي حدود دو ميليون نفر را در سراسر جهان …

به گزارش شفاف ، تجزيه و تحليل كارشناسان دانشكده پزشكي دانشگاه هاروارد نشان مي دهد كه در مجموع پنج ميوه و سبزيجات در روز بيشترين مزاياي سلامتي را دارند.

مطالعه آنها كه به صورت آنلاين در مجله Circulation منتشر شده است ، اطلاعات سلامت و رژيم غذايي حدود دو ميليون نفر را در سراسر جهان به مدت 30 سال مورد بررسي قرار داده است.

به گفته دويچه وله ، در مقايسه با افرادي كه فقط دو وعده ميوه يا سبزيجات در روز مي خوردند ، موارد زير در بين افرادي كه از اين نوع خدمات پنجگانه استفاده مي كردند رخ داده است.

– خطر مرگ بدون در نظر گرفتن علت 13 درصد كمتر است

– خطر مرگ بر اثر بيماري قلبي يا سكته مغزي 12 درصد كمتر است

– خطر مرگ بر اثر سرطان 10 درصد كمتر است

– خطر مرگ ناشي از بيماريهاي تنفسي مانند بيماري مزمن انسدادي ريه 35 درصد كمتر است

به گفته دكتر ميوه و سبزيجات منابع اصلي بسياري از مواد مغذي از جمله پتاسيم ، منيزيم ، فيبر و پلي فنول (گياهي با خاصيت آنتي اكسيداني) براي سلامت ، به ويژه سلامت قلب و عروق است. دانيل وانگ ، نويسنده اين مطالعه و محقق ارشد. دانشكده پزشكي هاروارد با خون ارتباطي ندارد.

به گفته محققان ، بهترين راه اين است كه دو وعده ميوه و سه سبزي در روز بخوريد.

بيشترين مزاياي سلامتي ناشي از خوردن سبزيجات سياه (كلم پيچ ، اسفناج) و ميوه ها و سبزيجات غني از ويتامين C و بتاكاروتن (مركبات ، توت ها ، هويج) است. ويتامين C و بتاكاروتن آنتي اكسيدان هايي هستند كه مي توانند در پيشگيري از سرطان نقش داشته باشند.

مورد ديگر اين است كه طبق نتايج اين مطالعه ، خوردن بيش از پنج وعده ميوه يا سبزيجات در روز به كاهش خطر مرگ كمك نمي كند. دكتر. وانگ تأكيد مي كند كه اگر روزي به ميوه و سبزيجات دسترسي نداريد ، مي توانيد در روزهاي ديگر كمي بيشتر از حد معمول غذا بخوريد تا ميانگين اين مواد در طول هفته افزايش يابد.

شما نبايد تغييرات اساسي را در وعده هاي غذايي معمول خود ايجاد كنيد. به عنوان مثال ، صبحانه شما مي تواند يك كاسه غلات با مقداري بلوبري يا شايد تخم مرغ و گوجه فرنگي پخته شده ، پياز و اسفناج باشد. صبحانه مي تواند يك سالاد با ميوه ها و سبزيجات مورد علاقه شما (شايد سالاد كلم پيچ و اسفناج با برش هاي گريپ فروت ، فلفل قرمز ، مربي) ، يك فنجان ماست با توت فرنگي يا يك اسموتي با كلم پيچ و انبه باشد.

در وعده ناهار سبزيجاتي مانند كلم بروكلي يا كدو سبز و كدو سبز بخورند. اگر توانايي خوردن سبزيجات كافي در طول روز را نداريد ، يك سالاد عالي براي شام با مقدار زيادي سبزيجات مختلف و پروتئين مانند مرغ كبابي يا ماهي آماده كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.