راهنماي جامع خريد لوازم خانگي ارزان + نكات كليدي انتخاب بهترين لوازم برقي

۱۱ بازديد

خريد لوازم خانگي استوك و دست دوم خريد لوازم خانگي استوك و لوازم خانگي دست دوم با افزايش قيمت ها هر روز بيشتر از پيش مي شود. افزايش روز افزون تقاضا در اين بازار باعث ورود افراد سودجو و كلاهبردار شده است. با وجود همه اين موارد شما بايد در هنگام خريد به يك سري …

راهنماي جامع خريد لوازم خانگي ارزان نكات كليدي انتخاب بهترين لوازم برقي https://rosemag.ir/2021/10/03/راهنماي-جامع-خريد-لوازم-خانگي-ارزان-نك/ مجله رز Sun, 03 Oct 2021 17:28:11 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/?p=5231 خريد لوازم خانگي استوك و دست دوم خريد لوازم خانگي استوك و لوازم خانگي دست دوم با افزايش قيمت ها هر روز بيشتر از پيش مي شود. افزايش روز افزون تقاضا در اين بازار باعث ورود افراد سودجو و كلاهبردار شده است. با وجود همه اين موارد شما بايد در هنگام خريد به يك سري …

خريد لوازم خانگي استوك و دست دوم

خريد لوازم خانگي استوك و لوازم خانگي دست دوم با افزايش قيمت ها هر روز بيشتر از پيش مي شود. افزايش روز افزون تقاضا در اين بازار باعث ورود افراد سودجو و كلاهبردار شده است. با وجود همه اين موارد شما بايد در هنگام خريد به يك سري موارد توجه داشته باشيد. توجه به اين موارد و نكات باعث مي شود كه خريدي مطمئن تر داشته باشيد.

توجه به نكاتي كه در ادامه ذكر مي كنيم لازم مي باشد اما كافي نه!. پيشنهاد ميكنيم قبل از هر اقدامي براي خريد به نكات پيش رو خوب توجه كنيد. همچنين ساير مطالب ديگر را نيز مطالعه كنيد. اگر با لوازم و كالاهاي استوك آشنايي نداريد مقاله پيك كالا را مطالعه كنيد.

در خريد لوازم خانگي استوك به چه نكاتي توجه كنيم؟

قبل از خريد، درباره لوازم خانگي استوك موردنظر خود خوب تحقيق كنيد.

بايد قبل از خريد هر كالايي به خصوص لوازم خانگي استوك خوب تحقيق كنيد. با تحقيق درباره آنها ديد بهتري درباره كالاي مدنظرتان پيدا ميكنيد. برخي از كالاها به طور رندوم در خط توليد دچار برخي نقايص مي باشند. بيشتر اين كالا پس از رفع نقايص به صورت استوك به فروش مي رسند. درنتيجه با تحقيق و آگاهي از نقايص متوجه رفع يا عدم رفع نقص در لوازم خانگي استوك مي شويد.

پس از تحقيق كردن و آگاهي از نقايص رفع شده لوازم خانگي استوك كاركرد درست آن را بررسي كنيد. البته به ندرت شاهد درست كارنكردن دستگاه ها هستيم اما بايد اين مورد را بررسي كنيد تا بعدا به مشكل نخوريد.

از فروشنده لوازم خانگي استوك اطلاعات كامل بگيريد.

در حين بازديد از كالاهاي فروشگاه لوازم خانگي استوك در مورد كالاي مدنظرتان براي خريد از فروشنده اطلاعات كامل بگيريد. ازفروشنده در خواست كنيد در مورد علت فروش كالاي مدنظر به صورت استوك برايتان توضيح دهد. از او در مورد نقايص ظاهري و فني دستگاه حتما سوال كنيد و در خواست كنيد نقايص ظاهري را به شما نشان دهد. همچنين از كساني كه آن كالا را قبلا خريداري كرده اند در مورد كاركرد دستگاه سوال كنيد. درادامه حتما درمورد امكان يا عدم امكان مرجوع كردن لوازم خانگي استوك پس از خريد در صورت پشيماني يا نارضايتي نيز اطلاعات كسب كنيد.

براساس نياز واقعي لوازم خانگي استوك را تهيه كنيد.

خريدن كالاهي روز و خارجي به خاطر قيمت گران آنها براي همه ميسر و آسان نيست. حال برخي براي شيك بودن دست به خريد استوك يا دست دوم اين وسايل به خاطر قيمت كمتر مي زنند . بايد گفت كه اين كار واقعا عمل درست و پسنديده اي نيست. شما بايد كالايي را همواره تهيه كنيد كه برطرف كننده و متناسب با نياز واقعي تان باشد. مثلا اگر نياز به فضاي زيادي براي ذخيره سازي مواد غذايي داريد خريد يخچال هاي سايدباي سايد مناسب نيست. درست است كه نماي بهتري دارند اما يخچال فريزر جدا از هم نياز شما را بيشتر برطرف مي كند.

در پرسيدن سوال در باره ي لوازم خانگي استوك مدنظرتون ترديد نكنيد.

هر چيزي كه درباره ي كالاي مدنظرتون برايتان سوال مي شود حتما بپرسيد. شما قصد خريد يك كالارا داريد پس حق داريد همه چيز در باره آن را بدانيد. پس در پرسيدن سوالاتتون مردد نباشيد. اگر سوال پرسيديد و فروشنده از جواب دادن طفره رفت و شانه خالي كرد. همچنين به شما امكان تست وسيله را نداد از خريد لوازم خانگي استوك خودداري كنيد. اگر از طريق فضاي مجازي دست به خريد ميزنيد ضمانت نامه سلامت دستگاه و بيمه دستگاه و حمل و ارسال را در خواست كنيد. همه اينها به شما در خريدي مطمئن كمك مي كند.

مدارك و فاكتورهاي مربوط به خريد را نگه داري كنيد.

در خريد هر وسيله اي همواره اسنادي بين خريدار و فروشنده رد و بدل مي شود. در خريد هر كالايي اعم از دست دوم و نو يا استوك اين فاكتورها و قراردادها رد و بدل مي شود. توجه كنيد كه شما بايد تمام رسيدها و فاكتورها نظير گارانتي ضمانت نامه به خوبي نگهداري كنيد. فقط اين مدارك هستند كه نشان مي دهد شما لوازم خانگي استوك را در يك تاريخي با يك قيمت مشخص خريداري كرده ايد. از كارت گارانتي تا اتمام دوران آن حتما نگهداري كنيد.

بخش هاي مهم لوازم خانگي استوكي را كه قصد داريد بخريد خوب بررسي كنيد.

قبل از نهايي كردن خريد بهتر است كه بخش ها و قطعات مهم را خوب بررسي كنيد. هر وسيله و دستگاهي از مجموعه اي از قطعات مختلف با كاركردهاي متفاوت تشكيل شده است. در بين اين قطعات برخي اهميت بيشتري داشته و از اهميت بيشتري برخوردار هستند. اين قطعات تاثير مستقيم و زياد در انجام كاركرد صحيح و درست دستگاه دارند. منظور از قطعات مهم در لوازم خانگي معمولا موتور بردهاي الكترونيكي و.. مي باشند.

اطلاعات جعبه و كارتن كالا بايد با اطلاعات حك شده روي كالا يكي باشد.

هر لوازم خانگي استوك داراي يك سري شناسه ، شماره سريال و .. مي باشد . از اين اطلاعات براي احراز هويت دستگاه و مشخص بودن خاستگاه آن استفاده مي شود. اين اطلاعات معمولا بر روي جعبه يا كارتن كالاي خريداري شده لوازم خانگي استوك چاپ مي شود. همچنين اين اطلاعات بر روي خود لوازم خانگي استوك با استفاده از برچسب ها رو بدنه نيز قرار مي گيرند.

شماره سريال دستگاه ها معمولا علاوه بر موارد بالا روي بخشي از دستگاه نيز حك مي شود. بايد قبل يا هنگام خريد اين اطلاعات رو خوب بررسي كنيد. در صورتي كه تفاوت بين اطلاعات چاپ شده روي كارتن و برچسب هاي روي لوازم خانگي استوك با موارد حك شده يافتيد. بهتر است آن كالا را تهيه نكرده و ايراد را به فروشنده گوشزد كنيد.

لوازم خانگي استوك را از كجا بخريم؟

بهتر است لوازم خانگي استوك را حتي المقدور به صورت حضوري از مراكز معتبر تهيه كنيد. خريد حضوري لوازم خانگي استوك اطمينان بيشتري به شما مي دهد. شما مي توانيد كالاي موردنظرتان را خوب بررسي كنيد و از صحت عملكرد آن اطمينان حاصل كنيد. توجه كنيد كه تنها از مراكز معتبر فروش لوازم خانگي استوك خريد كنيد. اين مراكز داراي مدركي مبني بر اجازه خريد و فروش اين گونه لوازم هستند.

منظور از مدرك مجوز كسب كار خريد و فروش لوازم خانگي خاصه لوازم خانگي استوك مي باشد. اگر فروشگاهي كه قصد خريد از آن را داريد نزديك به محل زندگي شما يا آشنايانتان است. بهتر است از مشتريان فروشگاه در مورد فروشگاه و حسن عملكرد آن اطلاعات كسب كنيد.

خريد لوازم خانگي استوك به صورت اينترنتي از فضاي مجازي

در موارد زيادي ممكن است كه لوازم خانگي استوك مدنظر شما در فروشگاه هاي نزديك به شما موجود نباشد. همچنين ممكن است كه تفاوت قيمت قابل ملاحظه اي بين فروشگاه هاي اطراف شما با فروشگاه هاي اينترنتي باشد. اگر قصد خريد لوازم خانگي استوك از فروشگاه هاي اينترنتي را داريد بايد به نكاتي توجه كنيد. ابتدا اينكه از فروشگاه هاي اينترنتي معتبر خريد كنيد.

فروشگاه هاي اينترنتي معتبر فروش لوازم خانگي استوك حتما بايد داراي نماد اعتماد باشند. توجه كنيد كه فروشگاه حتما ضمانت نامه و گارانتي را لحاظ كرده باشد همچنين در خواست بيمه حمل و ارسال نيز بكنيد. بهتر است بدانيد كه تمام اجناس خريداري شده به صورت اينترنتي حداقل بايد تا ۷ روز قابل مرجوعي باشند.

مقالات ديگر را در همين وبسايت در بخش مقالات بخوانيد.

نكاتي براي خريد لوازم برقي جهيزيه

زماني كه نوبت به لوازم برقي آشپزخانه مي‌رسد، خانواده دغدغه بيشتري پيدا مي‌كنند، زيرا به دنبال آن هستند كه وسايلي را خريداري كنند كه از كيفيت خوبي برخوردار است و مي‌تواند مدت زمان طولاني دوام داشته باشد. خريد وسايل برقي از آن جهت سخت و چالش برانگيز است كه انواع مختلفي از برندها و مارك‌ها وجود دارد كه همين مسئله باعث سردرگم شدن افراد در زمان خريد مي‌شود.

به طور كلي نكاتي كه در اين باره وجود دارد به شما كمك مي‌كند تا هنگام خريد محصولات بهتر و با كيفيت بالاتري را تهيه كنيد.

چالش‌هاي خريد لوازم برقي

يكي از مهم‌ترين چالش‌هايي كه بسياري از خريداران لوازم برقي با آن مواجه هستند اين است كه معمولا به ابعاد و اندازه‌هاي خانه خود توجه نمي‌كنند. اين باعث مي‌شود كه هزينه بيشتري بابت وسايلي بپردازند كه ممكن است حتي از آن استفاده نكنند.

به عنوان مثال بارها پيش آمده است كه خريداران بدون توجه به ابعاد منزل، تلويزيون‌ها و نمايشگرهاي خانگي بزرگ را انتخاب مي‌كنند. اين باعث مي‌شود كه اتاق نشيمن آن‌ها بيش از حد كوچك به نظر برسد و حتي شبيه به يك وصله ناجور در منزل باشد.

اشتباه ديگري كه درباره خريد لوازم برقي و خانگي وجود دارد، عدم توجه به ظرفيت و توانايي آن‌هاست. به عنوان مثال يك لباسشويي ۷ كيلوگرمي براي يك خانواده ۴ نفره مناسب خواهد بود، پس نيازي نيست زوجي كه تازه ازدواج كرده‌اند، يك ماشين لباسشويي با همين حجم را خريداري كنند.

اين به معني اتلاف انرژي و هزينه بيشتر خواهد بود. از اين رو توجه به كاربرد و عملكرد وسايل جهيزيه قبل از خريد، بسيار اهميت دارد.

حذف آيتم‌هاي غيرقابل نياز

زماني كه مي‌خواهيد براي خريد جهيزيه عروس اقدام كنيد، بهتر است كه قبل از هر چيز ليستي از وسايل مورد نياز را بنويسيد تا بتوانيد بودجه خود را بر اساس آن‌ها تنظيم كنيد. در اين ميان لوازمي كه اولويت بيشتري دارند را در ابتداي ليست و مواردي كه كمتر به كارتان مي‌آيند را در انتهاي ليست قرار دهيد.

به عنوان مثال ماشين لباسشويي يكي از موارد ضروري به شمار مي‌آيد. با اين حال آيا يك مدل با ۳۶ برنامه شستشو براي شما لازم خواهد بود؟ بدون شك به ندرت اتفاق مي‌افتد كه بخواهيد از برنامه شستن لباس‌هاي پشمي آن استفاده كنيد. از اين رو به جاي انتخاب لوازمي كه آپشن‌هاي موجود در آن به كار شما نمي‌آيند، روي مواردي سرمايه گذاري كنيد كه بيشترين كارايي را ارائه داده و حتي باعث صرفه جويي در بخشي از بودجه خريد جهيزيه مي‌شوند.

زماني كه تمام اقلام ليست جهيزيه عروس را يكي پس از ديگري به همين ترتيب بررسي كنيد، به احتمال زياد مي‌توانيد با كيفيت‌ترين لوازم برقي و خانگي را با مناسب‌ترين قيمت خريداري كنيد.

دريافت مشاوره از متخصصان

مسئله‌اي كه هنگام خريد لوازم برقي جهيزيه عروس وجود دارد اين است كه شما به كساني نياز داريد كه از تجربه و دانش كافي برخوردار باشند تا بتوانيد از راهنمايي‌ها و مشاوره‌هاي ايشان استفاده كنيد. به همين دليل هر آن چيزي كه از برخي از شركت‌هاي تبليغاتي درباره محصولات خانگي مي‌شنويد، لزوما تمام حقيقت نيست. به جاي آنكه بدون اطلاعات براي خريد لوازم خانگي به بازار برويد، بهتر است ابتدا در اينترنت تحقيق كنيد و درباره مزايا و معايب يك كالا بيشتر بخوانيد. همچنين سعي كنيد كه نظر يك فرد متخصص در اين زمينه را جويا شويد تا به تصميم گيري شما كمك كند.

حتي گاهي برخي از خريداران با توجه به شناختي كه از مشتريان خود دارند سعي مي‌كنند كه بهترين محصول را به آن‌ها ارائه دهند.

اهميت دريافت فاكتور

دريافت فاكتور پس از خريد لوازم برقي بسيار اهميت دارد. گاهي برخي از فروشندگان درباره يك محصول ادعاهاي عجيبي دارند، پس بهتر است با دريافت فاكتور و ضمانت نامه كالا از آن‌ها، درباره ادعاهايشان اطمينان حاصل كنيد.

اينكه گارانتي محصول خريداري شده توسط فروشنده مهر و امضا شود، حائز اهميت است. اين باعث مي‌شود كه پس از خريد و استفاده از يك وسيله برقي حتي زماني كه دچار مشكل شديد، بتوانيد گارانتي آن را به كار ببريد و خسارت مربوط به وسايل مورد نظر را دريافت نماييد.

بررسي برچسب انرژي لوازم برقي

مسئله ديگري كه درباره خريد لوازم خانگي برقي وجود دارد، بررسي برچسب انرژي است كه بر روي اكثر اين محصولات وجود دارد. اگر كالاي مورد نظر شما استاندارد باشد و نياز به مصرف انرژي زيادي نداشته باشد، از كيفيت خوبي برخوردار است و مي‌توانيد براي خريد آن سرمايه گذاري كنيد.

به عنوان مثال وسايلي كه برچسب انرژي آن‌ها شامل حروف A و يا B است گزينه‌هاي بهتري نسبت به محصولاتي هستند كه حرف G روي برچسب آن‌ها به چشم مي‌خورد و نشان دهنده اين است كه انرژي بيشتري مصرف مي‌كنند.

نكات مهم براي خريد ماشين لباسشويي

زماني كه مي‌خواهيد براي خريد ماشين لباسشويي جهيزيه عروس برويد، لازم است كه به دو نكته توجه داشته باشيد، دور موتور و حجم لباسشويي كه بسيار مهم هستند.

دور موتورهاي اين وسايل برقي معمولا از ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ دور بر دقيقه متغير است و طبيعي است كه هر چقدر دور موتور بالاتر باشد، كيفيت شستشو بيشتر است. با اين حال لزوما شما براي خريد جهيزيه عروسي نياز به يك ماشين لباسشويي پر قدرت نخواهيد داشت.

مورد بعدي ظرفيت و حجم ماشين لباسشويي است كه در اين مورد نيز با توجه به تعداد افراد خانواده مي‌توانيد آن را انتخاب كنيد. طبيعي است كه يك عروس و داماد به ماشين لباسشويي ۷ كيلوگرمي نياز پيدا نمي‌كنند و خريد آن تنها به معني صرف هزينه بيشتر است.

خريد يخچال با كيفيت

مورد ديگري كه به احتمال زياد در بالاي ليست جهيزيه عروسي قرار دارد، يخچال فريزر است. معمولا مدل‌هايي كه يخچال آن در قسمت بالا و فريزر در قسمت پايين است، انرژي كمتري مصرف مي‌كنند و گزينه‌هاي بهتري هستند. در حالي كه مدل‌هاي سايد باي سايد، انرژي بيشتري مصرف مي‌كنند. از طرفي براي دوام و طول عمر بيشتر يخچال فريزر خود، بهتر است نمونه‌هايي را انتخاب كنيد كه روي درب آن آبريز و آبسردكن وجود دارد.

نكات خريد اجاق گاز

نكاتي براي خريد اجاق گاز جهيزيه وجود دارد، توصيه‌اي كه بسياري از كارشناسان به عروس و دامادها دارند، اين است كه براي خريد اجاق گاز جهيزيه، برندهاي ايراني را انتخاب كنند. به اين دليل كه اين نام‌هاي تجاري نشان داده‌اند كه كيفيتي به اندازه و يا حتي بالاتر از نمونه‌هاي خارجي دارند. از اين رو به جاي آنكه تنها پول برندهاي خارجي را بپردازيد، مي‌توانيد محصولات ايراني را انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.