عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي

۱۱ بازديد

“در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده …

عقب ماندگي نظام سلامت در توسعه طب سنتي https://rosemag.ir/2021/10/04/عقب-ماندگي-نظام-سلامت-در-توسعه-طب-سنتي/ Mon, 04 Oct 2021 15:27:07 0000 مجله علمي و پزشكي https://rosemag.ir/2021/10/04/عقب-ماندگي-نظام-سلامت-در-توسعه-طب-سنتي/ “در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده …

“در ايران ، اگرچه در سال هاي اخير پيشرفت هايي داشته ايم و اقداماتي كه درست پس از ايجاد حاشيه هاي راي انجام شده است ، سيستم مراقبت هاي بهداشتي هنوز بر اساس هنجارها و نيازهاي سازمان بهداشت جهاني است. سياست هاي اين سازمان ده ها سال است كه در تكامل طب سنتي عقب افتاده است.

به گزارش مجله رز ، مرتضي مجاهدي دكتر وي با اشاره به لزوم توسعه طب سنتي و مكمل در كشور گفت: در دهه گذشته با تاكيد و برنامه هاي راهبردي سازمان بهداشت جهاني ، همه كشورها ملزم به توسعه طب مكمل و سنتي خود شدند كه ايران در اين برنامه توسط مقامات پزشكي سنتي و عموم مردم ، و به خاطر سيستم و سيستم بهداشتي ما ، از توجه ويژه به پزشكي علمي و دانشگاهي ايران اطمينان حاصل شود.

وي افزود: در همين راستا ، در سال 2007 ، رشته طب سنتي ايران در چندين دانشگاه علوم پزشكي كشور شكل گرفت و در آرمانهاي علم سنتي در طب ايران به ايران آغاز شد.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي بابل در مورد افزودن محافل علمي جهان و سازمان بهداشت جهاني به توسعه طب مكمل و جايگزين ، گفت: سازمان بهداشت جهاني بيش از 10 سال است كه استراتژي ها و پروژه هاي علمي را تدوين كرده است. توسعه سيستماتيك طب سنتي در دهه هاي اخير از آنجا كه طب سنتي به طور فزاينده اي علمي مي شود ، تأكيد و تأكيد مي كند كه طب سنتي محدوديت ها و هزينه هاي شديدي دارد و اين دارو در هيچ كجايي در دسترس نيست و به اندازه كافي در بيماري هاي خاص م effectiveثر نيست. از سوي ديگر ، دسترسي عمومي و ويژگي هاي فرهنگي بسياري از جوامع بالاتر از طب سنتي و مكمل است و مردم مي توانند با پيروي از شيوه ها و شيوه هاي سنتي پزشكي ، يا با استفاده از روش هاي درماني ساده ، نتايج خوبي را با قيمت كمتر به دست آورند.

وي افزود: “سازمان بهداشت جهاني همه موارد را بسته به سيستم بهداشت ملي براي اسناد علمي لازم و شواهد براي درمانهاي سنتي و مكمل ، براي آزمايشات باليني ، آزمايشات باليني ، آزمايشگاهها و عمليات تحقيقاتي ؛ اسناد علمي ، توانايي و اثربخشي اين روشها براي جامعه براي ارائه اطلاعات علمي و گنجاندن آنها در سيستم بهداشتي خود.

مجاهدي با بيان اينكه بسياري از دانشگاه هاي كشورهاي توسعه يافته موضوعي موسوم به پزشكي يكپارچه را منتشر كرده اند ، گفت: در بخش اين بيمارستان هاي ملي ، وقتي بيمار پس از تشخيص بيماري مي آيد ، گروهي از متخصصان طب سنتي و عمومي با اين موضوع موافق هستند. و نظارت مي كند. درمان اين بيماري ، داروهاي تكميلي و روشهاي متداول پزشكي ارائه مي شود و خدمات بهداشتي نيز بايد در يك فضاي علمي خوب و داروي يكپارچه به بيماران ارائه شود.

وي گفت: “برخي از كشورها مانند چين ، كره و برخي از كشورهاي آسياي جنوبي و حتي كشورهاي اروپايي-آمريكايي پيشگام هستند.” داروها تحت درمان و توسعه علمي نيستند.

وي افزود: در پيشرفت هاي ايران در چند سال گذشته و اقداماتي كه تا كنون انجام داده ايم ، ما بلافاصله پس از حاشيه رأي انتخاب شده ايم ، از جمله سيستم مراقبت بهداشتي ما مطابق مقررات و الزاماتي كه سازمان بهداشت جهاني در سياست هاي آن. “دهه بعد در توسعه طب سنتي.

“متأسفانه ما در جامعه افراطي شاهد رگه اي از تاريكي و تاريكي هستيم كه مانع برخورد مردم با انتقام از طب سنتي يا طب اسلامي و سوء استفاده از اعتقادات مذهبي مردم مي شود ، در حالي كه آنها نه تحصيلات علمي دارند و نه مجوز قانوني دارند.

مجاهدي خاطرنشان كرد: اين امر مشكلي ايجاد كرده است زيرا حمايت سيستم بهداشتي ما از سالهاي گذشته مانع اين نياز بالا نشده و پاسخگوي نيازهاي مردم در محافل علمي و حقوقي مدرن نيست.

معاون وزير ايران و وزارت طب مكمل با اشاره به جشن طب ايراني در آبان ماه سال جاري گفت: فعاليت هاي علمي برجسته كنوني محققان و طرفداران اين رويداد معرفي شده و زمينه هاي بيشتري را براي توسعه اين دانشكده پزشكي

مجاهدي با تأكيد بر اينكه امسال به دليل شرايط همه گير تاج ، بخش ويژه اي در بيماري كوويد 19 در نظر گرفته شد ، گفت: تحقيقات و پروژه هاي برتر انتخاب و از برندگان تجليل مي شود.

به گزارش وب دا ، وي ابراز اميدواري كرد: “به اميد خدا ، ما قادر خواهيم بود تحقيقاتي را بر اساس شواهد باليني و تمرينات مربوط به آن ارائه دهيم تا توضيحي در مورد اجراي اسناد فعلي ارائه شود و نيازهاي شركت را برآورده كند.

شايان ذكر است كه دومين روز جشنواره طب ايراني 10 نوامبر برابر با روز جهاني علم در خدمت صلح و توسعه برگزار مي شود. مهلت ثبت نام و انطباق از 11 ژوئيه آغاز شده و تا 6 اكتبر 2014 ادامه دارد. علاقه مندان براي شركت در جشنواره مي توانند جهت مطالعه فراخوان و ثبت نام به جشنواره طب ايراني در سايت http://pmfestival.ir مراجعه كنند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.