فرمول غذايي براي ابتلا به سرطان

به خبرنامه تخصصي استان كرمان خوش آمديد

فرمول غذايي براي ابتلا به سرطان

۹ بازديد

مطالعات بسياري نشان داده شده است كه برخي از غذاها با افزايش خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان مرتبط هستند. به گزارش مجله رز ، عصر ايران ، وي به نقل از Health Line نوشت: “سرطان يك بيماري پيچيده است.” انواع مختلفي از سرطان و بسياري از دلايل بالقوه وجود دارد. از آنجا كه …

فرمول غذايي براي ابتلا به سرطان https://rosemag.ir/2021/03/30/فرمول-غذايي-براي-ابتلا-به-سرطان/ مجله رز Mon, 29 Mar 2021 20:15:28 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/03/30/فرمول-غذايي-براي-ابتلا-به-سرطان/ مطالعات بسياري نشان داده شده است كه برخي از غذاها با افزايش خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان مرتبط هستند. به گزارش مجله رز ، عصر ايران ، وي به نقل از Health Line نوشت: “سرطان يك بيماري پيچيده است.” انواع مختلفي از سرطان و بسياري از دلايل بالقوه وجود دارد. از آنجا كه …

مطالعات بسياري نشان داده شده است كه برخي از غذاها با افزايش خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان مرتبط هستند.

به گزارش مجله رز ، عصر ايران ، وي به نقل از Health Line نوشت: “سرطان يك بيماري پيچيده است.” انواع مختلفي از سرطان و بسياري از دلايل بالقوه وجود دارد. از آنجا كه ، با اين حال ، پاسخ ها همه چيز را نمي دانند ، همانطور كه از توسعه سرطان مشخص است ، و ايجاد عوامل مختلفي در اين امر نقش دارد.

هر سابقه خانوادگي و آرايش ژنتيكي براي نقش در سرطان نقش دارد ، اما اين امر براي كنترل عادات و سبك زندگي آنها خارجي است و تأثير بيشتري دارد. 80 90٪ از تومورهاي بدخيم در اين مطالعه نشان مي دهد كه عوامل خارجي.

رژيم غذايي از عوامل مهم سبك زندگي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. مطالعات زيادي نشان داده شده است كه برخي از غذاها با افزايش خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان مرتبط هستند.

در اين مرحله ، انواع خاصي از مواد غذايي و نوشيدني ها وجود دارد و خطر ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد.

غذاهايي كه ممكن است در معرض خطر سرطان باشند باعث افزايش ميزان

برخي از غذاها مي توانند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 و چاقي را افزايش دهند كه با انواع خاصي از سرطان مرتبط است. برخي از غذاها نيز سرطان زا هستند ، مواد مضر كه مي توانند باعث سرطان شوند.

با اين حال ، بايد توجه داشت كه هميشه علت سرطان ، قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا نيست. بنابراين ژنتيك و همچنين سطح و مدت زمان قرار گرفتن در معرض ماده سرطان زا را قرار دهيد.

غذاي فراوري شده؛

غذاي فرآوري شده غذايي از هر نوع ديگر باشد ، نمي توان آن را نگهداري كرد ، كه پس از خيساندن نمك يا كنسرو كردن. غذا براي غذاهاي فرآوري شده ، بيشتر قرمز ، سبز و از جمله اين موارد زير است:

هات داگ

سلامي

سوسيس؛

گوشت گاو نمك

گوشت گاو خشك

غذاهاي فرآوري شده مي توانند مواد سرطان زا را تهيه و معني كنند. به عنوان مثال ، با توجه به مقاله منتشر شده در سال 2018 ، نيترات مي تواند منجر به استفاده از سرطان زا N-nitroso شود توليد آن تشكيل شده است انقلاب. هر ماده غذايي هيدروكربن هاي معطر چند حلقوي سرطان زا (PAHS) است.

از اين مطالعه مشخص شد كه مواد غذايي سال 2019 عامل اصلي خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است ، در حال حركت در صفوف است. مطالعه ديگري نشان داد كه در همان سال گوشت فرآوري شده با سرطان معده در ارتباط است.

در مطالعه 2018 ، محققان دريافتند كه مصرف زياد گوشت فرآوري شده با افزايش خطر ابتلا به سرطان پستان در ارتباط است.

غذاي سرخ شده؛

وقتي غذاهاي نشاسته اي در دماي بالا پخته مي شوند ، تركيبي به نام آكريل آميد تشكيل مي شود. اين اتفاق مي افتد در ظرف پس از پخت ، خطر كباب كردن.

غذاهاي نشاسته اي غني از آكريل آميد مخصوصاً سرخ شده ، محصولات سيب زميني سرخ شده مانند فوتبال و سيب زميني سرخ شده هستند.

طبق يك مطالعه در سال 2018 ، مطالعات حيواني كه در حضور افراد انجام شده است ، نشان دهنده اكريل آميد ، سرطان زا است. آكريل آميد آژانس بين المللي تحقيقات و سرطان (IARC) به عنوان مواد بالقوه سرطان زا در انسان شناخته مي شود.

براساس اين مطالعه ، آكريل آميد ، و از بين رفتن آپوپتوز سلول ريه ها ، يا مرگ يك تازگي بنيادي است. مصرف زياد غذاهاي سرخ شده خطر ابتلا به ديابت نوع 2 و چاقي را افزايش مي دهد. اين شرايط از نظر استرس اكسيداتيو رشد التهاب نيست ، بلكه اين است كه آنها هنوز با هم هستند و با خطر سرطان افزايش مي يابد.

از گوشت اسهال جلوگيري كنيد

غذاي اسهال را متوقف كنيد ، خصوصاً نقشي كه مي تواند مواد سرطان زا ايجاد كند. طبق يك مطالعه در سال 2020 ، هيدروكربنهاي معطر چند حلقه اي و آمينهاي هتروسيكليك سرطان زا حاصل از پختن غذا در حرارت زياد (HCAs) است. اينها موادي هستند كه مي توانند خطر ابتلا به سرطان DNA سلولهاي انسان را افزايش دهند تا آنها را تغيير دهد.

يا بهتر است ، در دماي بالا ، يكبار شعله مواد غذايي تهيه شده را بيش از حد بپزيد. اين موارد شامل مواردي مانند روش هاي پخت و پز به شرح زير است:

كباب كردن

باربيكيوكردن

در ماهيتابه را سرخ كنيد

FDA مشاهده كرده است ، با پختن بيش از حد مواد غذايي نشاسته اي ، مانند سيب زميني ، تشكيل آكريل آميد افزايش مي يابد. آنها سعي مي كنند روشهاي پخت و پز سالم تري را براي كاهش خطر مواد سرطان زا در حال گرم شدن از يك طرف قضيه ، كاهش دهند.

آبپزكردن

براي استفاده از زودپز

دم كرده و در دماي پايين پخته مي شود

پايين پايين

لبنيات

موارد خاصي وجود دارد كه خطر سرطان پروستات نيست ، بلكه توليد لبنيات است. محصولات لبني شامل موارد زير است:

شير نر

پنير

ماست

طبق يك مطالعه در سال 2014 ، مصرف لبنيات سطح فاكتور رشد 1 انسولين مانند (IGF-1) را افزايش مي دهد. اين با افزايش خطر ابتلا به سرطان پروستات همراه است. فاكتور رشد شبه انسولين -1 به تكثير يا توليد سلولهاي سرطاني پروستات افزايش مي يابد.

قندها و كربوهيدرات هاي تصفيه شده

و غذاهاي شيرين و كربوهيدرات هاي تصفيه شده مي توانند به طور مستقيم خطر ابتلا به سرطان را افزايش دهند. براي برخي از اين موارد از غذاهايي كه شامل موارد زير است:

شكر ، شيريني ، نوشيدني

غذاهاي پخته شده

آرد سفيد خمير شده

نان سفيد

برنج سفيد

اين غلات صبحانه شيرين است

مصرف زياد غذاهاي شيرين و نشاسته اي مي تواند خطر ابتلا به ديابت نوع 2 و چاقي را افزايش دهد. براساس اين مطالعه ، شما قادر به از بين بردن التهاب و همچنين افزايش شرايط استرس اكسيداتيو هستيد. اين همان است كه ممكن است خطر ابتلا به انواع خاصي از سرطان را افزايش دهد.

طبق مطالعه سال 2019 ، ديابت نوع 2 خطر ابتلا به سرطان تخمدان ، پستان و آندومتر را افزايش مي دهد.

مصرف بيش از حد كربوهيدراتهاي تصفيه شده و شكر همچنين مي تواند منجر به افزايش سطح قند خون شود كه ناشي از خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است ، اين از مطالعه در سال 2017 است.

از كربوهيدرات هاي تصفيه شده براي كاهش اثرات جايگزيني آن با سالم تر و استفاده مناسب از آنها

نان گندم كامل

ماكاروني گندم كامل

برنج قهوه اي

بعد از ظهر

اگر

هنگامي كه شما در كبد الكل و استالدئيد مي نوشيد ، تجزيه الكل يك ماده سرطان زا است.

طبق يك مطالعه در سال 2017 ، استالدئيد و آسيب كليه در اثر استرس اكسيداتيو ايجاد شده است. حتي جت هاي eu پيش هدف و سرطاني را هدف قرار مي دهند ، اهميت بدن را كم مي كند.

طبق مطالعه اي در سال 2015 ؛ توسط الكل سطح استروژن را در زنان افزايش مي دهد. اين امر با افزايش خطر ابتلا به سرطان پستان براي گيرنده مثبت استروژن مرتبط بود.

ممكن است براي كاهش خطر سرطان به غذا نياز داشته باشند؟

طبق تحقيقات علمي برخي غذاها تركيبات مفيدي هستند كه مي توانند خطر سرطان را كاهش دهند. اين موارد شامل موارد زير است:

ميوه ها و سبزيجات

طبق يك مطالعه در سال 2017 ، ميوه ها و سبزيجات سرشار از آنتي اكسيدان آن را. انقلاب ها از استرس اكسيداتيو در سلول هايشان تشكيل شده اند و آسيب DNA مي تواند به محافظت از ما كمك كند.

خود

يك مطالعه در سال 2015 نشان داد كه آجيل مي تواند به كاهش التهاب و خطر سرطان كمك كند.

لوبيا

اين غذاها سرشار از فيبر هستند. طبق مطالعه 2015 ، فيبر براي كاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ.

غلات كامل

مطالعه نشان داد كه خطر ابتلا به سرطان از سال 2020 با غلات كامل و كمتر. غلات كامل ، مانند كينوا و برنج ، كه همچنين فرماندار اصلي فيبر و آنتي اكسيدان ها بود.

ماهي

ماهي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 است و طبق مطالعه اي كه براي كاهش خطر ابتلا به برخي سرطان ها انجام شده ، چربي هاي سالم هستند كه با كاهش التهاب.

پيام آخر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.